Jessica tolak jadi tumpuan


MENDAPAT jolokan simbol seks, itu bukan bermakna aktres terkenal Jessica Alba selesa dengan gelaran itu.


Bercakap kepada majalah Elle untuk keluaran Disember ini, wanita berusia 29 tahun itu mengaku dia merupakan seorang pemalu.

Namun, disebabkan terlibat dalam belantika seni, suka atau tidak dia harus mendepani kemilauan glamor.

"Apabila terlibat dalam filem komedi, baru saya dapat meluah sebenar diri yang gila-gila dan nakal. Tiada lagi istilah mahu menjaga ketrampilan.

"Kerana itu, saya lebih suka watak humor berbanding serius," jelasnya.

Selain sarat sifat pemalu, dia terbiasa dibayangi kebimbangan dengan setiap kritikan dihadapkan kepadanya.

Baik komen dimunculkan oleh pihak media atau masyarakat, perasaan itu luah Jessica, mula terbit sejak dia kecil lagi.

"Bayangkan, setiap kali diberi pujian atau kejian, saya akan menganggap ia sebagai sesuatu yang serius. Nasib saya baik kerana lama-kelamaan, sikap ini mula terhakis daripada diri.

"Pada waktu sama, saya sentiasa memperbaiki diri dalam lakonan agar tidak klise seperti kemunculan sebelum ini.

"Jika watak yang diperoleh berbaloi ditambah dapat bekerja bersama pengarah hebat, ia sudah dilihat sebagai kejayaan awal."

Post a Comment

0 Comments
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.